Detalle - arteederrenmuseoa
Eduki publikatzailea

Argibideak / Harrera
- Bisitarientzako informazio gunea
- Liburuxkak:
- Argitalpenak kontsultatzea eta saltze
- Arropazaindegia
- Doako audiogidak euskaraz, gaztelaniaz, ingelesez eta frantsesez
- Desgaitasuna duten pertsonentzako sarbideak eta zerbitzuak Ekipamendua doan maileguan: makila-aulkiak, aulki tolesgarriak edo gurpil-aulkiak.
Zerbitzu Karta
Liburutegia eta dokumentuen kontsulta
Museoak liburutegi espezializatu bat du, eta haren funts bibliografikoa bildumako funtsen ikerketara eta dokumentaziora bideratuta dago.
Astelehenetik ostiralera, 10:00etatik 14:00etara
Hitzordua hartuta: 945181919 / 945 155226
e-maila: museobellasartes@araba.eus
Argitalpenak
Argitalpen lerroak museoaren funtsen obrei edo egileei buruzko bilduma katalogoak, azterlanak eta ikerketak jasotzen ditu, baita aldi baterako erakusketen katalogoak, liburuxkak, areto orriak eta abar ere.
Hezkuntza jardueren programa
Argibideak eta erreserbak:
Online Katalogoa
Asteartetik larunbatera
10:00 - 14:00 eta 16:00 - 18:30
Igande eta jaiegunetan
11:00 - 14:00
Astelehenetan itxita (jaiegunetan izan ezik)
Astelehena jaieguna izan bada, asteartean itxita

“Ocurrencias”. Omenaldia Paz Espadari. Akuarela egungo artean. AMBA Solasaldiak arte ederren museoan
Justo San Felices - Pintorea
Museoen Nazioarteko Egunean, omenaldia egingo diogu 2021ean hildako Paz Espada akuarelistari, Justo San Felices pintore nafarraren eskutik.
Justo San Felicesen akuarelista talentuaren erakustaldi txiki bat ikusteko pribilegioa izango dugu, eta teknika horrek arte garaikidean duen lekuari buruzko hausnarketa egingo du, gainera.
Saioan zehar, Paz Espadari buruzko ikus-entzunezkoak ikusi ahal izango ditugu, hala nola testu, poema, marrazki, pintura eta hausnarketekin egin zuen "Ocurrencias" lana. Javier Oliveirak bere amari buruz hitz egingo digu, eta amaren azken bideoa partekatuko du gurekin. Bideo horretan Paz Espada margotzen agertzen da, orain horren aspaldikoa iruditzen zaigun pandemiaren garaian.
Paseo Fray Francisco 8





El General Álava frente al expolio del Louvre - 1815 - Amba. Solasaldiak arte ederren museoan
El General Álava frente al expolio del Louvre - 1815
Hizlaria: Patxi Viana - Historian Doktorea
Hitzaldiaren gaia:
Napoleonen armadak penintsula okupatuta eduki zuen sei urteetan, arte lanak eta, oro har, eskura zegoen guztia ere etengabe arpilatu zituen. Jokaera horri gaineratu zitzaion dekretuz mozorrotutako arpilaketa instituzionala, gehienetan «indartsuenaren legeaz» baliatuz.
«Arpilatze instituzionalak» helburu bat zeukan, oso argi: artista espainolen lanik hoberenak aukeratzea 1803an Parisen sortutako Napoleonen Museoko galeriak osatzeko (gaur egun, Louvre Museoa deitua). Aukeratutako lehenengo 50 margolanei, beste asko gehituz joan zitzaizkion, enperadorearentzako opari moduan. Horretan okerrena da armadarekin joaten ziren mariskalek ere opariak nahi zituztela beretzat, eta Soult mariskalaren kasuan, neurriz gain.
Waterloo-ko hondamenaren ondoren, eta Napoleon Santa Elena uhartean erbesteratu eta gero, margolanak berreskuratzeko prozesua hasi zen. Museoaren zuzendariek itzultzeari aurka egin zioten, gerrako trofeoak zirela iritzita. Alava jeneralak, diplomaziaz gainera, soldadu prusiarren eta gudaroste britainiarren armek ematen zizkioten «argudioak» erabili behar izan zituen. Indarraz baliatu gabe, ezinezkoa izango zen 284 margolan berreskuratzea – haien artean, Murilloren batzuk.
Doan, edukia bete arte.
Fray Francisco de Vitoria Ibilbidea, 8, 01007
Kultura eta Kirol Saila. Arabako Foru Aldundia.



Irudi herrikoien eragina misoginia eraikitzen - AMBA Solasaldiak arte ederren museoan
Hizlaria
Celina Valdivia Sánchez – Arte bisualetan lizentziaduna Guadalajarako Unibertsitatearen bitartez (Mexiko)
Hitzaldiaren gaia:
Ponentzia honen bitartez, XVI. eta XVIII. mendeen artean mendebaldeko gizartean ideia misoginoak finkatzen irudi herrikoiek izan zuten rola aztertuko dugu. Horretarako, garai hartako Europako bi argitaletxe garrantzitsutan (Herbehereak eta Alemania) argitaratutako dokumentu batzuk ikusiko ditugu. Material inprimatu horrek emakume txarraren arketipoaren eraikuntzarako erabili ziren erreferentzia ikoniko garrantzitsuak eskaintzen dizkigu. Arketipo hori XX. mendera arte luzatu zen kasu batzuetan.
Celina Valdivia lizentziaduna da Guadalajarako Unibertsitatearen bitartez, eta bikaintasun akademikoa du. Horrez gain, inprimaketa, ilustrazio eta sorkuntza artistikoko baliabideei buruzko masterra du Gaztela-Mantxako Unibertsitatearen eta Espainiako Diruaren eta Zerga Zigiluaren Fabrikaren bitartez. Orain, doktoretza ikasketetan ari da denbora osoz, eta hirugarren urtea egiten ari da Madrilgo Unibertsitate Konplutensean. Grafika hedatua eta grafikaren erabilera arte garaikideko adierazpenetako eragile gisa da bere ikergaia.
Sarrera librea edukiera bete arte
Paseo Fray Francisco, 8

Martiodako erlikiak. Altxor zaharberritua
Arabako Foru Aldundiaren Zaharberrikuntza Zerbitzuak zenbait urtez lanean jardun du Martiodako San Joan Ebanjelistaren elizatik ekarritako erlikitegi multzo aparta aztertzen, kontserbatzen eta zaharberritzen.
Proiektu hau ezagutzera emateko eta multzo honen garrantzia zabaltzeko "Martiodako erlikiak. Altxor zaharberritua" erakusketa antolatu du Arabako Arte Ederren Museoan. Erakusketa lagina osatzen duten pieza adierazgarriez osaturik dago. Pieza horiek muntaia baten bidez aurkezten dira, eta, muntaketan, azalpen testuak eta zaharberritze prozesuaren irudiak ere jasotzen dira.
Gasteiztik hurbil dagoen Martiodako kontzejuan, Hurtado de Mendozatarren dorretxea dago. Hori izan zen XII. mendetik lur horiek menderatu zituen leinua. Elizako sakristiatik dator erlikia multzoa. Multzo horretako piezen jabeak Hurtado de Mendozatarrak bide ziren. Familiako batzuk Austriatarren gortean nazioarteko diplomazian aritu ziren. Gainera, familiako batzuk Bruselan bizi izan ziren eta han zerbitzuak eman zituzten XVII. mendearen erdialdean, eta beharbada, Martiodara itzultzean, jatorri flandestar argiko objektua hauek ekarri zituzten.
Erlikia horien hezurrak Santa Ursularen segizioko birjinen eta Tebasko Legioko soldaduen kondairarekin loturik egongo ziren. Baina gaur egun garrantzia gehien dutenak erlikia ontziak dira, hezur horiek gordetzen dituzten kutxatila edo kutxa ederrak. Hau da, arreta jarri behar diogu erlikiaren marko egiten duen artelanari, forma ematen diolako, zentzua ematen diolako eta sinbolismoz hornitzen duelako. Are gehiago, erlikiaren balio espirituala erlikia ontziaren balio materialarekin berresten da. Ikusi besterik ez dago nolako izaera dotorea, distiratsua eta koloretsua duten, aditzera emanez errealitate goren batekoak direla. Lan horiek arreta handiz egin zituzten XVII. mendearen lehen erdialdeko artista kualifikatuek Flandrian. Erlikia ontzi batzuek alanbrez eta zetazko hariz egindako landareak eta loreak dituzte, beste batzuek, ehunezko apaingarriak eta metal preziatuzko hariz brodatutako oihal aberatsak, lore marrazkiak eta letrak eratzen dituztenak.
2021/05/28 – 2022/06/05
Asteartetik larunbatera
10:00 - 14:00 eta 16:00 - 18:30
Igande eta jaiegunetan
11:00 - 14:00
Astelehenetan, jaiegunak izan ezik, itxita
Astelehena jaieguna izan bada, asteartean itxita
