Istorioak kontatzeko teknologia eta artea - AMBA. Solasaldiak arte ederren museoan - arteederrenmuseoa
Eduki publikatzailea
Istorioak kontatzeko teknologia eta artea - AMBA. Solasaldiak arte ederren museoan
Izar Urcelay Azpeitia
Informatikako ingeniaria
Animazioaren eta efektu bisualen mundua teknologia digitalarekin lotzen da eraikitzeko eta erakusteko fotogramak: partekatu nahi den historia kontatzen duten ondoz ondoko irudiak. Ordenagailuz sortutako irudi digitalekin, gauzatzen da errealitatea iristeko gai ez dena edo irudimenak forma, kolorea eta soinua ematea lortu duena.
Filmek, serieek, film laburrek, publizitate iragarkiek... teknologia digitala erabiltzen dute pertsonaiak eta agertokiak sortzeko, kamerak grabatu duena aldatzeko edo zerotik sortzeko. Animazioaren eta konposizio digitalaren munduak sorkuntzarako eta narratibari laguntzeko aukera amaigabeak eskaintzen ditu. Ordenagailuak gure eguneroko lan tresna bihurtzen dira: diseinatzaileak, modelatzaileak, riggerrak, efektuen artistak, pertsonaia animatzaileak, argiztatzaileak, konpositoreak, editoreak, ekoizleak, sistema administratzaileak, software garatzaileak... gutako bakoitzak bere zatia ematen du prozesu artistiko/tekniko horretan. Pixel eta azken fotograma bakoitzerako esku asko, ideia asko eta lan ordu asko, dedikazioa eta konputazio grafikoa beharko dira.
Izar Urcelay Azpeitia Gasteizen jaio zen, Deustuko Unibertsitateko ingeniari informatikoa da, eta 3Dko masterra du Donostiako Sintesys eskola zenean. Ordenagailuz sortutako animazioaren eta efektu bisualen industrian aritu da. Hainbat rol tekniko eta artistikotan izan duen esperientziarekin, zenbait proiektu ezagunetan jardun du, hala nola Pocoyó, edo berrikiago, Madrilgo El Ranchito estudioan zenbait serietan, esaterako Stranger Things edo J.A. Bayonaren "La sociedad de la nieve" azken film luzean.
Paseo Fray Francisco 8
Informatikako ingeniaria